Elméletben elég régóta tisztában vagyok a nyújtás jelentőségével, vagyis minden edzés után igyekszem beiktatni. Azt viszont, hogy ez tényleg mennyit számít a gyakorlatban, az Anyatest Projekt edzései során tapasztaltam meg igazán.

Nyújtás 01

Minden táncos, jógás és egyéb sportos múltam ellenére sem voltam sosem az a nagyon hajlékony valaki. Ám amióta tényleg rendszeresen és alaposan nyújtok, azóta az egész mozgásom más. Arról nem is beszélve, hogy nem fáj a csípőm, mint korábban, és valahogy sokkal kényelmesebben is érzem magam a bőrömben.

Ezt olvastad már? Testtudat és sikerélmény, avagy mire jó ugyanaz az edzésterv többször?

Úgyhogy részletesebben is utánanéztem, miért is olyan fontos a nyújtás

Először is nyilvánvalóan azért, mert nem lehet csakis feszíteni az izmokat, kell az ellentétes hatás is, meg kell, hogy nyúljanak, el kell, hogy lazuljanak. Ha nem nyújtod meg őket, akkor az izmok megrövidülnek, a feszes izmok korlátozzák az ízületi mozgástartományt, amitől egyre merevebbek leszünk, és mindenféle teljesítményünk is csökken. De azért van itt még más is…

A nyújtás segít úrrá lenni az energia-hullámvölgyeken

Amikor épp erőt venne rajtunk a fáradtság, pár perc nyújtással felfrissülhetünk. Ráadásul egy nyújtó gyakorlatsor fáradtan sokkal kellemesebb érzés, mint ha dinamikusan el kellene kezdenünk ugrálni.

Ezt olvastad már? Egy év a rendszeres sport útján

Jobb lesz a mozgásunk, és az egyensúlyunk

Ahogy feljebb is írtam, a nyújtás hatására növekszik az ízületi mozgástartomány, vagyis a az izmok rendszeres megnyújtása az egész mozgásunkra kihat. Ugyanígy, az egyensúlyérzékünk is jobb lesz a hatására.

Nyújtás 02

Csökkenti a fájdalmat és a stresszt

Az ülőmunka ártalmait nem oldja meg napi 10 perc nyújtás, de az ülés közben megrövidült izmokat, és igénybe vett ízületeket (lásd még: csípőízület) rendbe teszi. A stressztől befeszült izmok is ellazulnak a hatására, ami pedig visszahat a mentális állapotunkra. Vagyis a nyújtás megnyugodni is segít. Ettől pedig éjszaka jobban alszunk, reggel pedig kipihentebben ébredünk.

Ezt olvastad már? Miért jó sportolni?

A nyújtás védi az egészséget

A fentiek már önmagukban is hozzájárulnak ahhoz, hogy úgy általában is jobban legyünk a bőrünkben a nyújtás hatására. Kutatások is kimutatták, hogy már annyi mozgás, amennyit napi 10 percnyi nyújtás jelent, is kifejezetten jól hat az általános egészségi állapotra. Szóval, ha épp nagyon nincs kedved ehhez az egész edzés-dologhoz, fáradt vagy, nyűgös vagy, pár nyújtó gyakorlatot akkor is érdemes elvégezni. Ha pedig nem vagy nagyon fáradt, akkor na maradjon egyedül az a pár nyújtó gyakorlat, inkább melegíts be rendesen, aztán tolj le egy edzést, végül pedig jöhet az a nyújtás, hogy minden legyen a napi programban.

Köszönöm, ha megosztod a linket, a cikket viszont légy szíves, ne másold. Gyere beszélgetni a Zöldsaláta Facebook-oldalára vagy az Instagramra!

Ésszel, szívvel, lélekkel: Judit

Fotók: Pixabay.com

One Comment

  1. Pingback: 5 ok, amiért szeretek a PilaTest klubban edzeni - Zöldsaláta

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .