Többször írtam már, hogy nekem az edzés nem az összeszorított fogú erőfeszítést, a „kibírást” jelenti, hanem elsősorban a mozgás adta élvezetet. Persze azt egyáltalán nem bánom, ha ennek olyan kellemes „mellékhatásai” vannak, mint az izmok fejlődése, a fogyás, vagy az, hogy úgy általában jobban érzem magam a bőrömben. De még mindig a hedonizmus az első. E3hhez pedig három dolog kell: a változatosság, az élvezetes edzés és a fokozatos fejlődés. Az elmúlt hónapban a PilaTest klub edzései segítettek hozzá egyszerre mindháromhoz.

Immáron másfél éve, hogy komolyabban is visszatértem a rendszeres edzéshez. Az utóbbi erős fél évben ugyanazt a rutint toltam. Arra viszont mindig ügyeltem (épp a fentiek jegyében), hogy mindig legyen benne valami újdonság és változatosság: pár plusz gyakorlat, vagy ráadásként egy-két másfajta edzés, hogy véletlenül se unhassak bele.

PilaTest 01

Az utóbbi hetekben a PilaTest oldala gondoskodott erről a változatosság- és plusz élvezet-faktorról. Minden edzés után (heti négyszer) beiktattam egy-egy rövidebb-hosszabb pilates videót. Heti ötödikként pedig egy hosszabb PilaTest edzést. Máris van rá öt okom, hogy azt mondjam, nagyon bevált a dolog.

Rendkívül változatos

Kezdjük magával a változatosság-faktorral. A PilaTest edzéseiből bőven lehet válogatni, attól függően, hogy épp mire van szüksége a testemnek-lelkemnek. Hol a hasizomra mentem rá jobban, hol a farizom-csípő-tájékra, hol a hátra, felsőtestre. Sőt, olyan is volt, hogy egy komolyabb nyújtás esett jól, az elaludt, elgémberedett vállamat és nyakamat pedig szó szerint kikezelte Noémi váll-nyak nyújtó edzése.

PilaTest 02

Könnyen kezelhető edzéstár

A PilaTest honlapja minden funkcióját tekintve szuper könnyen kezelhető. Bejelentkeztem, és máris válogathattam az edzésvideók közül időtartam, megcélzott testrész, speciális igények (pl. plankmentes), nehézségi szint és más szempontok szerint. De vannak a honlapon több hetes, vezetett tréningek is, sőt, ha nem csak random módon szeretnéd egymás után pakolni a videókat, akkor edzésterveket is tölthetsz le kezdő és nem-kezdő szinten.

A PilaTest – hangulat is meggyőzött

Az edzések hangulatát is szerettem. Noémi kifejezetten kedves tanár, minden részletre kitérve magyarázza el a gyakorlatok helyes kivitelezését, és a humora is nagyon betalált nálam. Kifejezetten megnyugtató és kellemes élmény volt vele együtt dolgozni.

Fókusz és testtudat

Írtam már arról, hogy régi jógásként milyen fontosnak tartom a testtudat fejlesztését, fejlődését. A pilates pedig tökéletesen alkalmas erre. Az apró fókuszált mozdulatok segítenek megérteni az izmok és úgy általában a test működését, és minden mozgást hatékonyabban végezni. Ráadásul az ilyen fókuszált, erősen „odafigyelős” mozgás egy ilyen feszült helyzetben is hozzásegít a kontroll érzéséhez. Vagyis pszichésen is egyben tart, megnyugtat. Sőt, azt is tapasztaltam már, hogy egy jól eltalált erősítő vagy nyújtó gyakorlat az izmokban elraktározott lelki feszültséget is képes „kihúzni”.

Nyújtás

Finomhangolás a PilaTest segítségével

Ami pedig a változatosság, az élvezetes edzések és az újfent szintet lépő testtudat mellett még fontos hozadéka volt a PilaTest edzéseknek: az izmok finomhangolása. Bár megint nem ez lesz az a nyár, ahol extra hangsúlyt kap a strandtest, van egy-két kritikus testtáj, ahol nem ártott még egy kis pluszt rátolni az edzésmunkára. A pilatesben pedig az is remek, hogy nem nyers, drabális izomtömeget alakít ki, hanem finoman erősít, és nyújt, vagyis nagyon klassz, szálkás izomzathoz tud hozzásegíteni. Épp ezért a folytatásban, a nyári edzésprogram összeállításában is komoly szerephez fog jutni ez az edzésforma.

Köszönöm, ha megosztod a linket, a cikket viszont légy szíves, ne másold. Gyere beszélgetni a Zöldsaláta Facebook-oldalára vagy az Instagramra!

Ésszel, szívvel, lélekkel: Judit

Fotók: Judit, Pixabay.com

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .