Teljes értékű növényi étrend: változatosság és egészség (húsevőknek is)

Teljes értékű növényi étrend: változatosság és egészség (húsevőknek is)

Azt szokták mondani, hogy az étkezési szokásokat meglehetősen nehéz megváltoztatni. Magamon is tapasztalom ezt, hiszen bár folyamatosan alakítom, csiszolgatom az étrendemet, a reflexek azért reflexek. Viszonylag szilárdan kitartok a mindenevés mellett – a vegánságról legfeljebb Joaquin Phoenix tudna meggyőzni, de egyrészt neki is viszonylag sokáig kellene győzködnie, másrészt egyéb irányú elfoglaltságai miatt eddig még nem jelentkezett be elbeszélgetésre. De akkor hogy jön most ide a teljes értékű növényi étrend, amely köztudomásúlag nem használ állati eredetű alapanyagokat?

Teljes értékű növényi étrend 01

Teljes értékű növényi étrend – húsevő szemmel

Úgy, hogy ahogy már említettem, folyamatosan igyekszem csiszolgatni, finomítani az étrendemen, és ezzel együtt a családom étrendjén. Namost ez három válogatós, zöldség-nemevő pasival együtt élve nem annyira egyszerű. De nem adom fel, tekintve, hogy zöldségre márpedig szükség van, és az a mennyiségű hús, amennyi egy hagyományos, mindenevő étrenden élő családban el tud fogyni, egyszerűen nem fenntartható. Sem környezetileg, sem egészségileg, de ha ilyen tempóban halad lejtmenetben a gazdaság, akkor lassan anyagilag sem. Épp ezért örültem, amikor meghívást kaptam Dr. Andrási Nóra Kóstolj bele a teljes értékű növényi étrendbe című könyvének bemutatójára.

Könyvbemutató

Minden lépés számít

Dr. Andrási Nóra, ahogy ezt mindenmentes.hu oldalán is megfogalmazza, kutató gyógyszerészből a PCOS diagnózis után lett mindenmentes recept-kreátor és növényi étrend szakértő. Ugyanakkor a bemutatón vele beszélgetve, nagyon szimpatikusnak találtam, hogy ő is az általam preferált „minden lépés számít” elvet követi. Vagyis a receptkönyve nem arról szól, hogy holnaptól mindenki legyen kizárólagosan a teljes értékű növényi étrend híve, sokkal inkább arról, hogy vigyünk változatosságot az étrendünkbe, akár mindenevők vagyunk, akár feketeöves TÉNÉ-sek, akár valahol a kettő között próbálkozunk.

Teljes értékű növényi étrend 02

A teljes értékű növényi étrend alapelvei és receptjei

A könyvben egyébként a finom recepteken kívül a növényi étrendekkel kapcsolatos legnépszerűbb tévhitekről, illetve a teljes értékű növényi étrend alapelveiről is szó esik. Ezekben megint leginkább az a szimpatikus, hogy nem a tiltás a hangsúlyos. Ahogy Nóra a bemutatón fogalmazott, nem tiltani és elvenni kell az étrendünkből, hanem azt kell nézni, hogy tudunk valami egészségeset hozzáadni – például hüvelyeseket, vagy leveles zöldségeket. A recepteknél pedig Nóra arra is figyelt, hogy ne kelljenek hozzájuk extra, egzotikus alapanyagok. Ezeket a növényi ételeket csupa olyan alapanyagból lehet elkészíteni, amelyeket bármelyik üzletben be lehet szerezni. És azt is el kell mondanom, hogy mindegyikük olyan, amit feltétlenül ki akarok majd próbálni – a reggeliktől a főételeken keresztül az édességekig. A bemutatón egyébként a csupa zöldségből álló gyógyító levest meg is kóstolhattuk, határozottan finom volt. Az ötletek tehát adottak, most jön az a fázis, hogy kísérletezem velük, de ezt nagyon is szívesen teszem majd.

A meghívást és a könyvet köszönöm a Boook Kiadónak!

Köszönöm, ha megosztod a linket, a cikket viszont légy szíves, ne másold. Gyere beszélgetni a Zöldsaláta Facebook-oldalára!

Ésszel, szívvel, lélekkel: Judit

One comment

  1. Pingback: Egyensúly az ősz közepén: októberi self-care tippek - Zöldsaláta

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .