(Szponzorált tartalom) Amíg kitartott a napos idő, rendszeresen úsztam. A nyáron (újra)felfedezett kedvenc sportom totálisan flow-élménnyel ajándékozott meg: nincs is annál jobb, mint 26 fokos őszi napsütésben róni a hosszakat. De most úgy néz ki, itt a hideg, és a munkám is valamivel több, mint szeptemberben. Vagyis indul a rendszeres beltéri, leginkább otthoni edzés, ráadásul egy profin felépített program keretei között. Indul az Anyatest Projekt Turbó programja!

Otthoni edzés egyszerűemn
A hidegben jobban szeretek bent edzeni (Fotó: Unsplash.com)

Én vagyok az a nő, aki eddig még nem volt igazán túlsúlyos. Gyerekként kifejezetten nyüzüge voltam, de még ma is jók rám a 18 éves kori ruháim. Még a terhességeim sem pakoltak rám sokat, mindkét gyereknél 9-9 kiló plusszal vonultam be a szülőszobára, és 4-4 kiló plusszal jöttem haza a kórházból. A szoptatás pedig kifejezetten anorexiás alkatúra fogyasztott, azt hiszem, nagykorú létemben akkor voltam mindeddig először és utoljára 46 kiló, pedig ettem kábé mindent, ami szembe jött.

De mielőtt még elkezdtek nagyon utálni emiatt, azt is elmondom, hogy én vagyok az a nő is, akire azért simán felpattan pár kiló, ha nem figyel oda. Először az egyetem első évében kellett ezzel szembesülnöm, amikor a korábbi rendszeres táncedzések után hirtelen minden (értsd: tanulás, buli, önálló élet) fontosabb lett, mint az edzés. Na, akkor a kezdeti 48-49 kiló után villámgyorsan lettem 52-53. Szerencsére időben kapcsoltam, és gyorsan elhúztam edzeni. Az egyetem után sem hagytam abba a mozgást, az edzőterem és az otthoni edzés váltotta egymást az életemben, szóval sokáig egyensúlyban voltam e téren.

Nincs nagy probléma, de azért rám fér egy kis sport
Nagy bajom nincs az alakommal, de azért látom a hibákat is (Fotó: Judit)

Ezt olvastad már? Instant motiváció a félbehagyott edzésprogramok ellen

Homokórából egyenes alkat

Meg én vagyok az a nő is, akinek eltűnt a dereka. Korábban az ideálisnak mondott homokóra és az enyhe körte alkat határán mozogtam, és büszke voltam arra, hogy minden nadrágom és szoknyám derekából be kellett varrni egy kicsit. Na, most már nem kell. Amikor a nagyobbik fiammal terhes lettem még a második trimeszterben is alig látszott a pocakom – a 12. hétre viszont tökéletesen egyenes alkat lettem, egyszerűen eltűnt a derekam. Gondoltam, majd visszajön, de nem jött vissza, még akkor sem, amikor 46 kilóra fogytam. Szóval most a nagyjából vékony, de egyenes alkatúak táborát gyarapítom.

Az otthoni ezés célja: le az úszógumival
Szerintem vállalható, de nem bánnám, ha megint lenne derekam (Fotó: Judit)

Kiégés után vissza az otthoni edzés terepére

Én vagyok az a nő, akinek nem teher a mozgás – legalábbis, ha olyan mozgásformát talál, amit szeret. Márpedig elég sok mindent szeretek, a tánc, a futás, a mindenféle alakformáló és aerobik-edzések, valamint a tizenéve űzött jóga mellé most nyáron felsorakozott az úszás is. Szóval alapvetően nem élem meg kellemetlen kötelességnek, hogy mozogjak, inkább kikapcsol a dolog. Az otthoni edzés sem a mumusom, simán vagyok olyan fegyelmezett, hogy rendszeresen műveljem – közben meg hálás legyek azért az időért, amit azzal nyerek, hogy nem kell elbuszoznom egy edzőterembe, és nem kell visszafelé is utaznom.

Otthoni jóga
Jóban vagyok az otthoni edzéssel, nem kell mindig ott állnia felettem az edzőnek (Fotó: Unsplash.com)

De én vagyok az a nő is, aki pár éve egyszer már csúnyán kiégett. Két kisgyerekkel, brutál alváshiánnyal, ezerféle tennivalóval, nulla szabadidővel egyszer csak azon kaptam magam, hogy nagyon nincs kedvem megmozdulni. Egyedül a jóga tudott kicsit kirángatni ebből, de pár hónapig igazából rá sem tudtam nézni a sportra. Aztán persze szembesültem vele, hogy 40-en túl ez már nem csak azt hozza magával, hogy felpattan pár kiló, hanem azt is, hogy leengednek az izmaim, mint a lufi. Szóval szépen visszaépítettem magam nulláról. Szó szerint nulláról. Úgy indultam, hogy az otthoni edzés tíz guggolást jelentett, vagy 20 perc sétát a környéken. Na, erről a szintről jöttem vissza a fél-egy órás otthoni edzés szintjére.

Ezt olvastad már? Az önbizalom fejlesztése öt egyszerű lépéssel

Csak finoman és vidáman

Én vagyok az a nő, aki épp a fentiek miatt még mindig nem bízik a saját erőnlétében. Amikor fáradt vagyok, úgy érzem, hogy két gyufaszálat sem akarok-tudok arrébb tenni. Máskor meg simán legyalogolok 10-12 kilométert, mondjuk Velencében, de akár Budapesten is. Tavasszal egy cikk miatt elmentem egy személyi edzőhöz állapotfelmérésre. Gondoltam, most aztán kiderül az összes hiányosságom. Erre az derült ki, hogy tökéletesen átlagos az erőnlétem, simán megcsináltam az előírt gyakorlatokat. Hoppá.

De én vagyok az a nő is, aki nem szeret szenvedni. Fentebb már írtam, hogy szeretek mozogni – de a drákói, szenvedős órákat nem nekem találták ki. Azt szeretem, ha a mozgás öröm, ekkor tudok nagyon kitartó is lenni. A szenvedéstől, a szigortól, a „keményen vagy sehogy” fílingtől viszont menekülök. Ez ugyanúgy igaz az edzőteremre, mint az otthoni edzés témakörére.

Ezt olvastad már? A legjobb sportok testnek és léleknek

Otthoni edzés profi segítséggel: Anyatest-projekt

És hogy mire van most szükségem mindezekkel a paraméterekkel? Egy olyan edzésprogramra, ami nem szenvedős, mégis edzők által, logikusan, szakszerűen van felépítve. Az otthoni edzés működik a Youtube videóira is, de most szeretnék inkább egy olyan programba belefogni, amelynek egymásra épülnek az edzései, és látom a hatékonyságát, meg az eredményét is. Ha már a nyári úszással kicsit felturbóztam azt a bizonyos erőnlétet, akkor nem szeretném veszni hagyni. És szeretnék újra derekat, meg kockahasat is – valamikor régen volt nekem olyanom, de most arrafelé kicsit puhább lettem, mint szeretném. Nincs nagy bajom vele, lelki problémák nélkül megyek strandra, szerintem 48 évesen simán vállalható az alakom. De azért jó lenne megint látni a kockákat. Mert semmitől sem futok ki jobban a világból, mint az „ez az élet rendje”, meg az „ennyi idősen már…” mondatoktól.

Állapotfelmérés az edzőteremben
Tavasszal kiderült, hogy egészen rendben van az erőnlétem (Fotó: Judit)

Úgyhogy hétfőtől belefogok az Anyatest Projekt Turbó fedőnevű online edzésprogramjába, amely épp ezeket ígéri. Lesz benne kondíciójavítás, izomerősítés, nyújtás, tartásjavítás, hetente háromszor 30-45 percben, Ennyi időt minden időhiány közepette is tudok szakítani a sportra, amelyhez szakmai támogatás, étkezési útmutató, és egy zárt Facebook-csoport is társul, hogy ne maradjak egyedül az edzésekkel és a kérdéseimmel. Úszni továbbra is elmegyek majd időnként, de a következő hetekben a rendszeres jógám mellett ezen a programon lesz a hangsúly. Tulajdonképpen négy dolgot szeretnék tőle: 2-3 kiló fogyást, vékonyabb derekat, jobb erőnlétet, és definiáltabb izomzatot. Ha ebből kettő teljesül, már örülni fogok. A többiről pedig folyamatosan beszámolok majd itt, a Facebookon, vagy az Instán.

Ha úgy gondolod, hogy másnak is hasznára lehet a cikk, megköszönöm, ha megosztod a linket (a cikket viszont légy szíves, ne másold). A Zöldsaláta Facebook-oldalán mindig találsz valami újat, és beszélgetni is tudunk a cikkekről. Képes inspirációért, sneak peekekért, és más exkluzív tartalmakért pedig kövess az Instagramon!

Ésszel, szívvel, lélekkel: Judit

2 Comments

  1. Pingback: Hatékony edzés otthon: így készülj fel, hogy működjön! - Zöldsaláta

  2. Pingback: Min múlik a kitartás? 48 perc kondiedzés tanulságai - Zöldsaláta

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..