(Szponzorált tartalom) 35-40 felett nem árt az egészséges táplálkozás és a sport mellett más segítőtársakkal is megtámogatni az egészségedet és a szépségedet. De vajon miben segít a keratin és a kollagén hatása?
Akárhogy is nézzük, 40 felett már nem hanyagolhatjuk el magunkat. Sőt, a korábbi elhanyagolás is ilyenkor kezdi behajtani a tartozást. Meglátszanak a terhességek, a hízás-fogyások nyomai, de a kihagyott kozmetikus, a sok ülés, a cigaretta, az egészségtelen táplálkozás is mind megteszi a magáét. Ehhez jönnek még a hormonális felbolydulások, gyérül a haj, töredezik a köröm… szóval elkél a segítség.

A kollagén hatása minden szervben érvényesül
Minden évtizednek megvannak a maga menő étrendkiegészítői

Minden korszaknak megvannak a maga divatos étrendkiegészítői. Mostanában a kollagén és a keratin futott fel nagyon, de vajon ez csak hype, vagy tényleg segít a keratin és a kollagén hatása?

Először is, menjünk utána kicsit annak, hogy mi is ez a két anyag. Alapvetően fehérjékről van szó, amelyek a bőr és a haj erősségét, rugalmasságát adják. Elvileg a szervezeten belül termelődnek, de az idő múlása, és a rossz szokásaink (úgyis mint egészségtelen táplálkozás, dohányzás és hasonlók) csökkentik a mennyiségét. Mi pedig már (szerencsére) nem mondjuk azt a fölött ennek következtében megjelenő ráncokra, hajritkulásra, itt fáj – ott fáj tünetekre, hogy „ideslányom, ez az élet rendje”, hanem keresünk valamit, ami segít, hogy ne ez legyen az élet rendje. És itt jön be a képbe a kívülről bevitt keratin és kollagén hatása.

Keratin: a hajad barátja

A haj 97 százalékban a keratin nevű fehérjéből áll. Ez felelős a tartásáért, a hajszálak erősségéért, rugalmasságáért, de még azért is, hogy egyenes vagy göndör a hajad. Kívülről is be tud épülni a haj szerkezetébe, így számos samponban, hővédő balzsamban, hajformázó sprayben ott van, hogy visszapótolja a hajmosáskor, festéskor, szárításkor sérülő keratint.

Szép bőr, szép haj
Az öregedés nem akkora para, de azért feltett kézzel sem kell mindent elfogadnunk

Ezt az anyagot viszont belsőleg is be lehet juttatni a szervezetbe, egyrészt az egészséges táplálkozással, fehérjében, zöldségben, gyümölcsben, folyadékban gazdag táplálkozással, másrészt pedig szilárd vagy folyékony állagú étrendkiegészítők formájában. A belsőleg bevitt keratin viszont nem csak a hajat segíti, a bőrnek is jót tesz, hidratáltabb, rugalmasabb lesz tőle. A hajhullást is csökkenti, hiszen a szervezetbe kerülve elősegíti az új hajszálak fejlődését. Aki rendszeresen szedi, gyakran „bébihajak” megjelenését veszi észre, vagyis dúsabb, fényesebb, egészségesebb lesz tőle a haja.

A kollagén hatása több szervben is érvényesül

A kollagén úgynevezett strukturális fehérje, amely ragasztóként működik a szervezetben. Fő feladata, hogy összetartsa a sejteket, a szöveteket, rugalmasságot, feszességet adjon a bőrnek, a hajnak. Mivel körülbelül 25 éves korunktól évente nagyjából 1 százalékkal kevesebb termelődik belőle, jönnek a ráncok, a különféle petyhüdtségek. A bőrünk ráadásul komoly igénybevételnek is ki van téve. Hízunk, fogyunk, gyereket várunk. A bőrünk nyúlik, aztán ugyanígy kellene visszaugrania, csak hát az már egyre nehezebben megy az egyre kevesebb kollagénnel

 kollagén hatása természetes forrásokból is biztosítható
A húsleves is remek kollagénforrás, de egy bizonyos koron felül már nem elég

A külső forrásokból bevitt kollagén hatása épp itt mutatkozik meg először. Ha megfelelő mennyiségben fogyasztjuk (és mellette kollagén-tartalmú krémet használunk), hamar feltűnik, hogy simább, rugalmasabb lesz a bőrünk, de akár a megereszkedett, kinyúlt hasat, combot is rendbe rakhatja egy nagyobb fogyás vagy akár szülés után. De az ízületek egészségét is védi, segít megelőzni a kopásos problémákat. Sőt, a hajhullás megállításának is egyik hatékony eszköze a keratin mellett.

Persze vannak a kollagénnek természetes forrásai is, például a csirkehús, a csontleves, a tojás és a tejtermékek. Ebből a szempontból az jár a legjobban, aki szereti a porcos, bőrös húsokat, a sűrűre főzött húslevest, a kocsonyát. Aki viszont keveset eszik ezekből, az a kapszula, por vagy folyékony állagú kollagén étrendkiegészítőkhöz nyúl, amelyeket általában marha- vagy halhúsból vonnak ki. (Vegán kollagénről egyelőre nem hallottam még, ha valaki tud ilyesmiről, szóljon.)

A kollagén hatása egészséges táplálkozással fokozható
Az egészséges táplálkozást nem lehet megúszni. De nem is kell

Arra viszont érdemes figyelni, hogy az étrendkiegészítők, így a keratin és a kollagén hatása sem önmagában érvényesül. A rengeteg cukor, a dohányzás, a napozás mind a kollagén ellen játszik. Az egészséges táplálkozást és az egészséges életmódot nem lehet megúszni. De nem is kell: ha nem a lemondás, hanem a selfcare szemszögéből nézed, máris egy jó buli.

Köszönöm, ha megosztod a linket, a cikket viszont légy szíves, ne másold. Gyere beszélgetni a Zöldsaláta Facebook-oldalára vagy az Instagramra!

Ésszel, szívvel, lélekkel: Judit

Fotók: Pixabay.com



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..