Pihenés tűzön-vízen – ezzel várt minket a JUFA Vulkán Fürdő Resort

Nyár és ősz, tűz és víz – ezek találkoztak, váltakoztak, és adtak pihentető élményt az egész családnak a múlt hétvégén. A KidsOasis – minősített családbarát szálláshelyek utazó nagyköveteiként ugyanis három napig tesztelhettük a négycsillagos és három KidsOasis szélforgós celldömölki JUFA Vulkán Fürdő Resort szolgáltatásait. Elöljáróban csak annyit: igazán eseménydús, és feltöltő hétvége volt.

JUFA Vulkán Fürdő Resort 01

Celldömölk nem tartozik Vas megye legfelkapottabb turisztikai célpontjai közé. Kissé eltúlzott szerénységgel húzódik meg Kőszeg, az Őrség, wellness-fronton pedig Sárvár és Bük árnyékában. Ahogy azt a JUFA Vulkán Fürdő Resort hotel és kemping igazgatójától, Klára Ágnestől megtudtam, a két forgalmas gyógyfürdő közelsége azonban jó hatással is van a hotel és a gyógyfürdő ismertségére. Sokan vannak ugyanis, akiknek Sárvár és Bük már túl nyüzsgő, ezért inkább a csendesebb Celldömölk mellett döntenek, és csak egy-egy napra látogatnak el a nagyobb fürdőkbe.

Ezt olvastad már? Így készültünk a celldömölki hétvégére

JUFA Vulkán Fürdő Resort: a sport és családi programok találkozása

Maga a hotel egyébként az osztrák JUFA szállodalánc jelenleg egyetlen magyarországi tagja. Klára Ágnes elmondta, hogy a JUFA betűszó a Jungen und Familien kifejezésből ered, ami annyit jelent: fiatalok és családok. E két rétegnek nyújt sokrétű programot a hotel, mégpedig úgy, hogy mind a sportolni vágyók, mind pedig a gyerekkel érkezők igényeit kiszolgálja. Nem csoda, hogy a családos vendégek mellett gyakran látnak vendégül edzőtárborba érkező sportcsapatokat is.

A KidsOasis – minősített családbarát szálláshelyek három szélforgóját viszont kimondottan a gyerekkel érkezőknek nyújtott szolgáltatásokért nyerte el a hotel. A kicsiknek a szobába kerülhet a gyerekágy, a leesésgátló, a babakád, a mosdófellépő és a szűkítő, de s konnektorokba illeszthető védő dugóról vagy az erkélyajtóra tehető gyerekzárról is gondoskodnak. Az étteremben pedig gyermek étkészlet, etetőszék, bébiételek és gyerekmenü várja az apróságokat.

JUFA Vulkán Fürdő Resport - biliárd

A mi gyerekeink ezekből ugyan már kinőttek, ám a játszószobát már első este birtokba vették. Igaz, nem a bölcsiseknek és ovisoknak való játékokat, hanem a csocsóasztalt, ahol komoly meccseket vívott a család. Az este zárásaként pedig biliárdozni is megtanult mindenki, aki eddig még nem próbálta ezt a sportot.

Aktívan és passzívan, avagy golf és masszázs

Másnap reggel újabb sporttal ismerkedtünk: a JUFA Vulkán Fürdő Resort kertjében ugyanis minigolfozni is lehet. Azt kell mondjam, hogy Tiger Woods egyelőre nyugodtan aludhat. Bár a profizmustól még mind a négyen messze vagyunk, nagyon jól szórakoztunk, és rengeteget nevettünk közben.

A minigolf-parti végeztével a fiúk máris a szállodával közvetlen kapcsolatban levő gyógy- és élményfürdő felé vették az irányt, engem pedig várt a thai masszőr hölgy. Hagyományos svédmasszázs terén nem mondanám magam teljesen tapasztalatlannak, ám ez valami egészen más élmény. Nem csak az izmokat lazítja el, hanem energetikailag is kisimít, teljesen kisüti a feszültségeket, és ezek összes lenyomatát, amit az izmainkban raktározunk. Mindenkinek felírnám receptre legalább kéthetente egyszer.

JUFA Vulkán Fürdő Resort - minigolf

A JUFA Vulkán Fürdő Resort wellness-fürdője: éljen a gyógyvíz és a csúszdázás!

A nap további része a fürdőzés jegyében telt. Lenyomtam a szokásos kilométeremet az úszómedencében, majd a fiúkkal együtt kipróbáltam a csúszdát. Igen, én a tériszonyos, aki pár évvel ezelőtt még remegő lábbal (se) mentem fel a nagyobb csúszdákra. Az itteni egyébként egy abszolút nekem való darab volt. Nem túl meredek, viszont megfelelő testtartásban (fekve, kezekkel szorosan a test mellett) nagyon gyors. Végül a gyógyvizes medencében vezettük le a napot. Miután pedig a család férfi tagjai elfáradtak, jöhetett a csendes énidő, avagy a szauna. Épp elértem az utolsó felöntést a finn szaunában, ahol a szakértő szaunamestertől kókuszos-kakaós masszázskrémet, majd jeges vizet is kaptunk a nyakunkba a százfokos forróság mellé. Kiváló zárása volt ez a napnak, ahogy a kültéri, gyógyvizes medence is. A szálloda és a fürdő dekorációja egyébként a vulkán- és gejzír-tematikára épül, nem csoda hát, hogy a meleg vízben az jutott eszembe, hogy kicsit Izlandon érzem magam…

Ezt olvastad már? Ősszel is szánj időt magadra!

A JUFA Vulkán Fürdő Resort éttermének választéka is alkalmazkodik a sportos életmódhoz. Rengeteg a saláta, a sovány hús, a gyümölcs. Persze a magyaros ízek kedvelői sem maradnak éhen, és desszertből is nagy a választék. A gyerekek kedvence pedig a fagyi, amelyet igazi fagyiskanállal adagolhatnak a kelyhekbe. Mondanom sem kell, hogy ez nálunk is nagy sikert aratott..

Megmásztuk a vulkánt

A vasárnap reggelt laza bicajozással indítottuk. Felfedeztük a környékbeli horgásztavat és a város néhány utcáját. Nálunk már mindenki saját bicajjal közlekedik, de aki a mieinknél kisebb gyerekkel érkezik, az gyereküléssel felszerelt, vagy utánfutós biciklit is kölcsönözhet a JUFA Vulkán Fürdő Resort recepcióján.

Bicajozás, és a belváros (benne a mariazelli bazilika mintájára épült katolikus templom) felfedezése után pedig célba vettük a közeli Ság-hegyet, amely magyarázatot ad a vulkán-témájú dekorra is. Itt ugyanis úgy 5 millió éve egy működő vulkán volt. A krátere még ma is felismerhető, ráadásul nem is kell sokat túrázni ahhoz, hogy megnézzük a megszilárdult láva nyomán itt maradt vulkanikus kőzeteket. A terep kényelmesen, kicsikkel is bejárható. Egyedül a trianoni emlékkereszt fölötti szirtre vezet keskeny és meredek ösvény – ezt a kisebbik fiammal már nem is mertük megmászni, csak a „nagyfiúk” vállalták be. A kráter viszont csodálatos látványt nyújt, különösen ebben az elképesztően színes őszi időszakban.

Kemenes Vulkáánpark

Mielőtt azonban nekiindultunk volna a hegynek, még felkerestük a tövében a Kemenes Vulkánparkot is. A múzeum egy hatalmas, nehezen eltéveszthető kocka alakú épületben foglal helyet a hegy lábánál. Bent pedig rengeteg interaktív eszköz, filmvetítés és látványos kiállítás segítségével ismerkedhettünk meg a vulkánok működésével. Érthetően, a gyerekek és a természettudományokban nem jeleskedő felnőttek (igen, ez én vagyok) nyelvére lefordítva, vagyis minden szempontból érdekesen. A múzeum és az őszi erdőben tett kirándulás után végül délután, a dömölki apátság romjainál búcsúztunk el Celldömölk városától – a meghosszabbított nyár után immár ráhangolódva a kuckózós, színes őszre.

Ha úgy gondolod, hogy másnak is hasznára lehet a cikk, megköszönöm, ha megosztod a linket (a cikket viszont légy szíves, ne másold). A Zöldsaláta Facebook-oldalán mindig találsz valami újat, és beszélgetni is tudunk a cikkekről. Képes inspirációért, sneak peekekért, és más exkluzív tartalmakért pedig kövess az Instagramon!

Ésszel, szívvel, lélekkel: Judit

Fotók: Judit

5 Comments

1. Pingback: Zöldsaláta 2019: ez volt az év a blog életében - Zöldsalátaí

2. Pingback: Nyaralás 2020, avagy egy felemás nyár története - Zöldsaláta

3. Pingback: Nyár 2020: a 4 legjobb hely idén nyáron - Zöldsaláta

4. Pingback: Kedvenced a csocsó? Szerezz be egy csocsóasztalt otthonra is!