Az, hogy szeretsz nassolni, önmagában még nem lenne baj (mondj valakit, aki minden pillanatban példás önfegyelemmel áll az élethez. Öööö, rossz lehet neki…). A gond ott kezdődik, ha rosszul választod ki a nasit, és a napi kalóriaadagodhoz képest pluszban nassolsz, vagyis a nassolás egyszerűen azt jelenti számodra, hogy cukros, illetve sós-zsíros rágcsálnivalókat fogyasztasz, nagyjából nyakló nélkül.
De dönthetsz jobban is: az okosan kiválasztott rágcsálnivalók akár segíthetik is a fogyókúrádat. Ha egy főétkezés előtt egy-két órával fogyasztasz valami egészségeset és finomat, jól jársz: nem fogsz farkaséhesen asztalhoz ülni, így tudatosabban, kalóriaszegényebben étkezhetsz.

Íme néhány tipp, hogy a nassolás egészséges szokássá váljon:

A nassolás nem tilos, ha okosan csinálod
Fotó: Pixabay.com

– Nem az a kérdés, mikor eszel, hanem az, hogy mit, és mennyit. Este sem kell éhesen lefeküdnöd, nyugodtan megehetsz egy kis zöldséget, vagy sült csirkét. Persze az nem jelenti azt, hogy innentől bevághatod az egész hűtőt, inkább kicsi, legfeljebb maréknyi adagokban számolj. Összesen 🙂

-A rágcsálnivalókra ne plusz finomságként gondolj, inkább tervezd őket bele az egész napi kalóriafogyasztásba. Így eleve alacsonyabb kalóriatartalmú nasikat fogsz választani, és nem szalad el veled a ló a nassolás terén.

– Igyekezz minél változatosabban táplálkozni, így gondoskodhatsz róla, hogy minden hasznos tápanyagot megkapjon a szervezeted. Az uzsonnád például legyen egy narancs néhány szem teljes kiőrlésű keksszel. Így vitaminokat, és rostokat is fogyasztottál, mindkettő hasznos tápanyag. Kerüld viszont az értékes tápanyagot nemigen tartalmazó, cukros rágcsákat. Ha ugyanis ezeket érted nassolás alatt, azzal nem teszel jót magadnak

-Tekintsd a nassolást kis étkezésnek. Legyen például a nasi a kárpótlás azért, amit ebédnél nem ettél meg (ha például kihagytad az ebéd utáni sütit, igazán megérdemelsz pár szem mandulát, vagy egy finom gyümölcsjoghurtot).

– Gondold át jó előre, mit is szeretnél nassolni, így nem fogsz ráugrani az első szembejövő édességre.

– A nagyon kalóriadús rágcsálnivalókból (pl. chipsből) egyszerre csak egy kis adagot fogyassz: porciózd ki előre, és csak az előre elkészített apró adagot vidd magaddal a munkahelyedre. Így nem fogod felfalni az egész zacskóval.

One Comment

  1. Pingback: Egészséges nassolás: fejben kezdődik, nem a konyhában!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .