A gyümölcsturmix minden évszakban kedvelt műfaj. Nem véletlenül, hiszen egyrészt képes viszonylag kalóriaszegény módon helyettesíteni az édességet, másrészt pedig feltölt vitaminokkal. És hát, ha valamikor, akkor most igazán szükség van az energiát és vitaminokat adó étkekre, hiszen a lelki tartalékaink mellett a vitaminraktáraink is kifogytak a nagy bezártságban. Szóval édesség helyett hajrá, gyümölcsturmix: két alapváltozatot mutatok, amelyből számtalan másik irányba lehet elindulni.

Gyíümölcsturmix 01

Klasszikus és kevésbé klasszikus gyümölcsturmix banánból

A banánturmix a téli reggelek és a fáradt esték kedvenc turmixa, legalábbis nálam. Az alaprecept nem is lehetne egyszerűbb: egy szottyadt banán, némi tej, esetleg méz és fahéj. Ha reggelre készítem, akkor egy-két kanál zabpehely és egy alma is kerül bele, hogy kiadósabb legyen. De tejmentes gyümölcsturmix is lehet belőle: ilyenkor a banán és az alma mellé egy citrom vagy narancs leve és némi víz kerül a botmixer műanyag edényébe. Zölden ugyanezt kiegészíti némi jégsaláta vagy spenót és uborka is. Hardcore napjaimon pluszban egy kis spirulina por is megy a turmixba.

Ezt olvastad már? Reggeli turmix és szendvics mikrozöldekkel

De vissza az édes gyümölcsturmix territóriumába: van az az este, amikor egyszerűen kell valami édes. Egy tábla csokit felfalni is opció, de nem biztos, hogy a legjobb. Vagyis jöhet az édes, desszertes banánturmix-verzió. Ilyenkor egy natúr joghurt és némi vaníliakivonat lesz a szottyadt banán partnere a turmixgépben. Az ennél is édesebb verzióba mehet egy kanál kakaópor, vagy minősített esetben egy kanál Nutella is.

Banánturmix
Extra verzió: banán helyett egy hámozott körte kerüljön a turmixgépbe egy pohár tejjel és egy kevés fahéjjal.

Ezt olvastad már? Egy holland szerző szerint ez a karcsú emberek titka

Tavaszi eperturmix édesen, savanykásan, sok vitaminnal

Gyümölcsturmix 02

Az eperturmix esetében megint a klasszikus gyümölcsturmix receptjéből érdemes kiindulni. Egy marék eper (fagyasztott is lehet, ha a friss még nagyon drága), egy pohár tej, méz, és kész. Savanykásabb, de krémes változatban mehet a keverékbe az eper mellé egy narancs leve és egy pohár natúr joghurt vagy kefir. A tejtermék-mentes gyümölcsjoghurtnak pedig ebben az esetben egy marék eper, egy grapefruit és egy narancs leve az alapanyaga. Ha nagyon savanyú lenne, akkor egy kis méz is kerülhet bele, és ami ne maradjon ki, mert elképesztően pikánssá és még egészségesebbé teszi az egészet: egy-két friss gyömbérdarab. Ínyencek egy-két bazsalikom-levéllel is tovább turbózhatják az egészet., De a kétféle gyümölcsturmix kombinációja is működik. A banán eperrel és narancslével, valamint egy kis vízzel összeturmixolva is finom. De a klasszikus banán-tej turmixba is mehet eper, sőt, akár gyömbér is, ízesítésnek.

Köszönöm, ha megosztod a linket, a cikket viszont légy szíves, ne másold. Gyere beszélgetni a Zöldsaláta Facebook-oldalára vagy az Instagramra!

Ésszel, szívvel, lélekkel: Judit

Fotók: Pixabay.com

One Comment

  1. Pingback: Mire jó a kollagén ital? Jó néhányat kipróbáltam! - Zöldsaláta

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .