Őszi pihenés, őszi ragyogás: Esztergom másik arca

(Szponzorált tartalom) Esztergom: osztálykirándulások, Bazilika, Keresztény Múzeum – nagyjából így kapcsolódnak össze a fejünkben a fogalmak. Pedig ebben az aranyfényű városban sokkal több van, például a remek őszi pihenés lehetősége is.

Őszi pihenés a Portobello hotelben

Aki szereti a nyugalmat, annak ez a város egy igazi gyöngyszem – ez jutott eszembe Esztergomról, amikor az októberben ott töltött hosszú hétvégénk alkalmával sikerült kiszakadni a legnevesebb látnivalók szűk köréből, és egy kicsit alaposabban is felfedezni a környéket.

Svédasztal

Láttátok már a Bazilikát a másik oldalról?

A KidsOasis – Családbarát Szálláshelyek jóvoltából kaptunk egy családi meghívást az esztergomi Portobello Wellness & Yacht Hotelbe. Az október közepét választottuk a kikapcsolódásra. Érkezés után nem az Aquasziget élményfürdőt vettük azonnal célba, hanem a Mária Valéria hidat, hogy átsétáljunk rajta Párkányba. Mindkét oldalról nagyjából a fél város oda-vissza korzózott a hídon a párkányi Simon-Júda napi vásár és az esztergomi kávézók között – van az ilyen európai értelemben vett országhatároknak egy semmihez sem hasonlítható varázsa.

Párkányban mi is végig sétáltunk az árusok standjai mellett, és persze muszáj volt Kofolát is inni, az kötelező program. A nyüzsgés után pedig lesétáltunk a Duna-partra, hogy a másik oldalról is megnézzük az esztergomi Bazilikát, amelyik a naplementében csodás aranyfényben játszott. Utána visszatértünk a szállodába, hogy megvacsorázzunk a minden igényt kielégítő svédasztalnál. Érdemes megemlíteni, hogy itt valóban nagyon komolyan veszik a családbarátságot. Az étteremben bébiétel, etetőszék, gyerek-evőeszközök, a szobákban utazóágy és más babafelszerelések is várják a picikkel érkezőket, de játszóház is gondoskodik a szórakozásukról.

Őszi pihenés a medencében

Másnap viszont kezdődhetett az igazi őszi pihenés, a teljes relax az élményfürdőben. A napsugaras októberi idő kicsábított a szabadtéri úszómedencébe is, de a nap nagy része mégis a benti élménymedencében és a wellness-részlegben telt. Utóbbiban finn és gyógynövényes szauna és gőzfürdő is van, sőt, szauna-szeánszokon is részt lehet venni. Aki pedig nem szeret egy szál szaunalepedőben gőzölődni, annak fürdőruhás rózsa-szauna is a rendelkezésére áll. Bár mi már mind kinőttünk belőle, remek gyerekmedencét is láttam, a picik láthatóan nagyon élvezték. Az Aquasziget élményfürdő egyébként közvetlen összeköttetésben áll a Portobello hotellel, így egész hétvégén szabadon lehet jönni-menni közöttük.

Őszi pihenés az Aquasziget élményfürdőben

Nagyobb sétákra is sort kerítettünk a városban. Esztergom szerintem a legtöbbünknek az osztálykirándulások kötelező állomása, és ilyenkor nagyjából a Bazilikát, a várat és a Keresztény Múzeumot sikerül belőle megismerni. Ezeket semmiképp nem hagynám ki a helyi programból, egy ilyen több napos őszi pihenés azonban arra is lehetőséget ad, hogy egy kicsit elvesszünk a macskaköves utcákon, sétálgassunk a Kis-Duna mellett, vagy felfedezzük a Bazilikához vezető Macskalépcsőt, amelyiknek minden pontjáról csodás kilátás nyílik a hídra, a Dunára és az egész városra. Ha ehhez még hozzávesszük az őszi színpompát, akkor minden adott ahhoz, hogy feltöltsük a lelkünket mindenféle szépségekkel.

Esztergom egyik hangulatos utcája

Az őszi pihenés más nézőpontokat ad

A vizes élmények mellett a fitnesz-teremben vezettük le a felesleges energiát (igen, ilyenkor még az is van!), és persze jutott idő csak úgy „lenni” is. Elcsodálkozni a hotel esti fényjátékán, lelassulni, fizikailag is megérezni, hogy mi a fontos (elárulom, nem a rohanás). Az őszi pihenés végén pedig még a magaslati élményekre is jutott egy kis idő.

Kilátás a Vaskaputól

A hotel recepciósa ajánlotta, hogy a Vaskapuhoz mindenképp menjünk fel, és nézzük meg onnan is a Dunát. Az a helyzet, hogy nagyon igaza volt, csodás a látvány. Hazafelé pedig még Dobogókőre is kitértünk egy fél órára. Nagy túrát nem tettünk, de az őszi Dunakanyar látványa mindent felülmúlt. Ilyenkor szokta elhatározni az ember, hogy máskor is extra tudatossággal figyel a feltöltődésre – már csak ezért sem szabad sajnálni az energiát az ilyen élményektől.

Köszönöm, ha megosztod a linket, a cikket viszont légy szíves, ne másold. Gyere beszélgetni a Zöldsaláta Facebook-oldalára vagy az Instagramra!