Pár napja egy napvédelemmel kapcsolatos sajtótájékoztatón jártam, és egy döbbenetes adat ütötte meg a fülemet. A NIVEA legutóbbi felméréséből az derül ki, hogy a magyar nők 61 százaléka (!) nem használ rendszeresen napvédő termékeket. Az adat önmagában is elég durva, de különösen akkor kemény, ha azt is hozzávesszük, hogy a maradék 39 százalékból 28 kizárólag nyáron és kizárólag a strandon ken magára fényvédőt. Vagyis a városban nem, a margitszigeti sétához nem, az üvegablak mellett ülve nem, a kocsiban sem, szeptembertől pedig egészen el is feledkezik az egész maceráról.
Történik mindez annak ellenére, hogy a női magazinok, a kozmetikai cégek és a bőrgyógyászok ilyentájt versenyt tépik rongyosra a szájukat azért, hogy mindenki kenje magát fényvédővel. A napfény ugyanis csúnyán el tud bánni a bőrrel. A legdurvább eset a bőrdaganat, de ne menjünk bele az ijesztgetésbe – elég, ha azt számításba veszed, hogy a bőr öregedése úgy kb. 80 százalékban a napsugárzásnak köszönhető. Vagyis a ráncok ügyében körülbelül 80 százalékban el lehet felejteni az “ez az élet rendje” mantrát (na tessék, már megint), aki jobban figyel a fényvédőzésre, az kevésbé ráncosodik, pont.
A NIVEA SUN egy egészen rendkívüli kampánnyal igyekszik idén is újra felhívni a figyelmet a napozás veszélyeire és a védekezés fontosságára. Thomas Leveritt brit képzőművész és fényképész dolgozta ki azt a fotózási és filmezési technikát, amelynek segítségével megmutatható, hogyan hat a napfény a bőrre. Az UV-kamera ugyanis képes megjeleníteni a napfény szabad szemmel nem érzékelhető ultraviola-tartományát, az így megvilágított és lefotózott bőrön pedig láthatóvá válnak a napsugarak által okozott károsodások, a szeplők, a májfoltok, az öregedés jelei. A kamera segítségével azt is ellenőrizhették a modellek, hogy jól használják-e a fényvédő szert: a fényvédővel bekent bőrfelületek ugyanis ezen a felvételen feketére színeződtek. Nagyon mókás megnézni, hogy csak laza kommandós-csíkokat mázolunk-e az arcunkra a harmincas faktorral, vagy tényleg megvédjük a bőrünket a naptól.
Thomas Leveritt egyébként nem egészen egy éve töltötte fel a filmet a YouTube-ra, azóta 15 millióan nézték meg. A NIVEA pedig bevonta a művészt a nyári kampányába, így ha valahol NIVEA SUN rendezvényt látsz,magad is kipróbálhatod, milyennek látja a bőrödet az UV-kamera.
Addig is érdemes megnézni a videót!