Ha reggelenként nehezen kászálódsz ki az ágyból, és a téli depresszió jeleit is kezded felfedezni magadon, tölts minél több időt a friss levegőn! Reggel pedig az első dolgod az legyen, hogy elhúzod a sötétítő függönyt, és beengeded a lakásba a napfényt. Sötétben ugyanis nő a szervezetben a melatonin, az alvásért felelős hormon szintje, ezért minél hosszabbak az éjszakák, annál inkább szeretnénk téli álmot aludni, mint a medvék. Világosban viszont csökken a melatonin szintje, és nő a szerotoniné: ez utóbbi az éberségért és a jó hangulatért felelős. A természetes fény tehát felélénkít és felvidít. Míg júniusban átlagosan napi 17 órát tölthetünk természetes fényben, januárban ez az idő mindössze napi 7 óra – nem csoda, ha nyáron sokkal jobb a hangulatunk mint télen. A sötét napokon a rossz hangulat mellett a koncentráló- és teljesítőképességünk is romlik. Ha tudsz, napközben is minél többet legyél a szabadban, a természetes fényben. A napfényt ugyanis nem pótolják a mesterséges fényforrások. (Bár léteznek a természeteshez közel álló, teljes spektrumú fényt kibocsátó lámpák is, ezeket a téli depresszió gyógyításában használják.)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..