Egy zöld kampány, ami a te kezedben van

Egy zöld kampány, ami a te kezedben van

Szeretnéd tudni, miről nevezetesek a The Body Shopnál ezek a szép, színes csomagolású kézkrémek? Elmesélem.

Először is arról van szó, hogy a The Body Shop idén ünnepli 40. születésnapját. Namármost, ők nem verslavinát indítottak a jeles alkalomból, hanem kicsit újragondolták társadalmi felelősségvállalási programjukat. És itt jön a képbe a kézkrém, amelynek új csomagolását egy neves utcaművész, EINE  grafikája díszít. Ez a remek, kendermagolajos cucc eddig is a cég egyik zászlóshajója volt (hogy ilyen szép képzavarral éljek), most pedig a változás szolgálatába áll, ezért is szerepel az új csomagoláson a CHANGE (változás) szó. Mindenki, aki vásárol egyet a telítetlen zsírsavakat komoly mennyiségben tartalmazó védőkrémből, 650 forinttal, azaz másfél angol fonttal támogatja a The Body Shop Foundation-t, amely három ügyre fordítja a befolyt összeget: a bolygó védelmét, az óceánok védelmét, illetve az emberek életének javítását. Ráadásul azt is te döntheted el, melyik ügy a szimpatikus: egy zsetont dobhatsz be a háromféle ügyet szimbolizáló gyűjtőládák egyikébe. A szavazatok számának megfelelően, mindegyik ügy részesül a támogatási összegből.

A cég ezzel egyidőben egy meglehetősen szimpatikus új filozófiát is bevezetett, amelynek jelszava: „Enrich, not exploit” – amennyire tudom, ezt „éltesd, ne éld fel”-ként fordították magyarra, ami szerintem elég jól kifejezi a lényeget. Ez a filozófia több szinten is érvényesül: többek között a fair trade alapanyagok használatában, a munkahelyek teremtésében, a lehető legtermészetesebb alapanyagok alkalmazásában, a hulladéktermelés csökkentésében, vagy az üzletek energiafelhasználásának visszafogásában.

 És hogy miért épp a kendermagolajos kézkrém lett az új program első kampányának „arca”? Mert keresve se lehetne találni környezetkímélőbb növényt: termesztése során nem szükséges permetezni, négyszer hatékonyabban köti meg a széndioxidot, mint a fák, ráadásul az ipari kenderből 25 000 féle dolgot lehet készíteni. És még mielőtt: ez a kender nem „az” a kender, semmiféle pszichoaktív hatása nincs. A The Body Shop csak az olaját használja fel, ám egy francia partner minden részét hasznosítja, így a kendermagolaj gyártása során nem képződik hulladék.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .