A napi energiaszükséglet egyrészt az alapvető életműködésekhez szükséges energiamennyiségből, másrészt pedig a munkavégzéshez szükséges energiamennyiségből áll ösze. Ha ugyanannyi energiát viszel be a szervezetedbe, amennyit felhasználsz, tartod a súlyodat. Ha kevesebbet, fogyni fogsz, ha többet, akkor hízol.

Igen, ez ilyen egyszerű. (Ha jól megnézed a különböző diétákat, rájöhetsz, hogy egyszerűen rendszert adsz velük az étkezéseidnek, s így mindjárt kevesebb a napi kalóriamennyiség, mintha nyakra-főre ennél bármit, ami szembejön.)
De vajon hány kalóriát fogyaszthatsz el egy nap? Az egyik legegyszerűbb számítási mód szerint, ha keveset mozogsz, szorozd meg a testsúlyod 22-vel (60 kg testsúly esetén ez 1320 kcal-t jelent). Ez a súlyod tartásához elegendő energiamennyiség. Ha közepes intenzitással sportolsz (azaz hobbi-szinten), a szorzó 33 legyen, ha viszont nagy intenzitással sportolsz, azaz profi sportember vagy, a testsúlyod 44-szeresét is megeheted kalóriában.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .