Női közösségeket támogat a Caffé Vergnano

Női közösségeket támogat a Caffé Vergnano

Egyre több olyan helyzet, példa és „jógyakorlat” van a világban, amikor a nők összefognak, és valami klasszat és támogatót alkotnak. Erre ad remek példát a Café Vergnano és a Coca-Cola HBC új kezdeményezése, a Women in Coffee is. A programot nemrég mutattak be egy exkluzív sajtórendezvény keretében, a program hazai nagykövete, Liptai Claudia műsorvezetésével. Ha a nyáron valahol rózsaszín csészében kapod a Caffé Vergnano kávédat, akkor tudd: ezzel nőket támogatsz. És persze vehetsz is otthonra csészét, vagy egy csomaggal a „rózsaszín blend”-ből, amelynek bevétele bizonyos részben szintén női célokhoz járul hozzá.

Caffé Vergnano kávé

A Casa del Caffè Vergnano egy családi tulajdonban lévő kávéipari vállalkozás, székhelye Santenában található. Olaszország egyik legrégebbi kávépörkölőjeként gyökerei egészen 1882-ig nyúlnak vissza. Prémium minőségű, kiváló kávékból álló termékkínálata az olasz hagyomány és autentikusság tökéletes jelképe. A Caffè Vergnano portfóliójában különböző eredetű és intenzitású espresso variánsok, koffeinmentes, illetve a helyi ökoszisztémát figyelembe vevő organikus termesztésű bio kávék találhatók, amelyek szemes, őrölt és kapszulás kiszerelésekben érhetőek el. Figyelemre méltóak a vállalat fenntarthatósági törekvései is. A Caffè Vergnano Nespresso-kompatibilis kapszulái 100%-ban komposztálhatóak, emellett a vállalat elsőként fejlesztett ki 100% újrahasznosított PET-ből készült kávébabtartályt a vendéglátó egységek számára, és támogatja a kávétermelő nőket a kisközösségekben. 2020-ban mintegy 7000 tonna kávét értékesített a világ több mint 90 országában. A Coca-Cola HBC AG vállalatcsoport 2021-ben szerzett 30%-os részesedést a Caffè Vergnano vállalatban.

2025 júniusától pedig a vállalat új szintre emeli a hazai kávékultúra fejlesztését: a Women in Coffee program debütálásával egyszerre nyújt komplex képzési programot a vendéglátó szektor számára és indít szemléletformáló kampányt a fogyasztók körében.

Meglepően sok nő dolgozik a kávéiparban. A kávéültetvények munkásainak 70 százaléka nő, a kávéfarmok negyede női kézben van. Mindennek ellenére továbbra is erős esélyegyenlőtlenség tapasztalható a nők és a férfiak között az oktatáshoz, pénzügyi szolgáltatásokhoz való jog és a kereskedelmi lehetőségek terén. A Women In Coffee (Nők a Kávéiparban) a Caffè Vergnano márka globális társadalmi felelősségvállalás projektje, amelyet a tulajdonos és vezérigazgató Carolina Vergnano indított útjára 2018-ban. A program együttműködő partnere az International Women’s Coffee Alliance (IWCA).

Carolina Vergnano
Carolina Vergnano

Ez a számomra kiemelten fontos projekt eredetileg a kávéültetvényeken dolgozó nők élet- és munkakörülményeinek támogatására alakult. Mára azonban globális célja a nők szerepvállalásának erősítése és a nemek közötti egyenlőség előmozdítása. Azokban az országokban, ahol a kávétermelés nem lehetséges, a program olyan közösségeket és vállalkozásokat támogat, amelyek aktívan tesznek a nők társadalmi, illetve gazdasági helyzetének javításáért, lehetőségeik kiterjesztéséért” – mondta el Carolina Vergnano.

Olaszországban már több éve sikeresen működik a projekt. A partner kávézókban elérhető pink kollekció (csészék, poharak és más merchandising eszközök) elemeinek megvásárlásával a vendégek közvetlenül is támogathatják a kávéfarmokon dolgozó nőket.

2025 júniusában Coca-Cola HBC Magyarország elindítja a Women In Coffee program hazai lábát. Ennek célja a résztvevő vendéglátó partnerek szakmai fejlesztése és társadalmi érzékenyítése. Zászlóshajó Women in Coffee üzletek kialakítása a terv. Budapest mellett az ország olyan részein nyílnak majd rózsaszín kávézók, mint Szeged, Pécs, vagy a Balaton környéke. Ott, ahol a fogyasztóközönség is nyitottnak mutatkozik egy újfajta, a társadalmi felelősségvállalást felkaroló koncepció megismerésére és befogadására. A vállalat teljeskörű szakmai és marketing támogatást ad a szigorú kritériumok alapján kiválasztott, csatlakozó vendéglátó partnereknek. Ők többek között limitált kiadású kávét, speciális barista eszközöket és marketing támogatást kapnak a rózsaszín kávézók kialakításához.

Caffé Vergnano 02

Emellett a program kifejezett fókuszt helyez a résztvevő vendéglátóegységek által delegált, többségében női képviselőnek személyre szabott tréningeken és professzionális barista képzésen való részvételére. Ezzel a lépéssel a képzett női baristák szakmai fejlődését segítik.

Nagy várakozással tekintek a programmal kapcsolatos magyarországi tervekre. Hiszen itt az érzékenyítésen és társadalmi felelősségvállaláson túl a Women In Coffee program egyszerre nyújt üzleti, szakmai és marketingkommunikációs támogatást a résztvevő vendéglátós partnereknek. A Caffè Vergnano kiváló minőségű kávétermékeivel együtt így valódi változást vihetnek az üzletmenetükbe” – magyarázta a programhoz való csatlakozás előnyeit Carolina Vergnano, a Caffè Vergnano tulajdonosa és vezérigazgatója.

Köszönöm, ha megosztod a linket, a cikket viszont légy szíves, ne másold. Gyere beszélgetni a Zöldsaláta Facebook-oldalára vagy az Instagramra!

A kiégés egyáltalán nem kötelező!

Kincstári idealizmus, avagy ilyen országban élnék szívesen

Forró kávé felsőfokon

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.