Akárkivel találkozom, szinte mindenki arról panaszkodik, hogy akármennyire is kitört a jó idő, inkább bekuckózna, pihenne, mert nyúzottnak érzi magát. Vagyis kitört a tavaszi fáradtság. Én is így vagyok vele, ráadásul a szervezetem egy kiadós náthával is jelzi, hogy ideje lenne lassítani. Épp ezért körülnéztem, mi mindent érdemes bevetni a tavaszi fáradtság elűzésére.

Ezt olvastad már? A legjobb házi csodaszerek nátha ellen

Hallgass a testedre!

Tudom, hogy ez nem könnyű abban a korban, amikor a munkahelytől az iskoláig, a nyitva tartástól az ügyfélfogadásig mindenki egyenre akarja programozni a bioritmusunkat, de legalább akkor hallgass a testedre, amikor kicsit szabadabb vagy. Nevezetesen, pihenj, amikor szükségét érzed, és aktívkodj, amikor szükségét érzed.

Tavaszi fáradtság ellen pihenj nagyokat
Hallgass a testedre: légy aktív, de pihenni se szégyellj, ha azt igényled!

Ha tudsz, akár vegyél is ki pár nap szabit, amikor tényleg egyszerűen csak megpróbálod átállítani a belső órádat. Most, az óraátállítás környékén ez különösen fontos lehet. Tudom, hogy hivatalosan eltörölték, de idén még biztosan lesz, úgyhogy ez momentán nem vigasztal, most vasárnap konkrétan egy órával kevesebbet alszunk. Ez pedig megint csak a tavaszi fáradtság malmára hajtja a vizet. Szóval pihenés van, mert ha kialvatlan vagy, akkor nem a tavaszi fáradtság terített le, hanem egyszerűen csak elfáradtál, és kész. Tudom, hogy elfáradni a mai pörgésben egyszerűen ciki, de inkább ne a társadalomra hallgass, hanem magadra. Akkor is, amikor pihensz, és akkor is, amikor sportolni kezdesz, mert az is kell ahhoz, hogy felpörgesd magad egy kicsit. Itt is te vagy a mérce, oké?

Ezt olvastad már? Így segít a mozgás a lelkeden!

Tavaszi fáradtság ellen napfény

Szerintem azt, hogy menj ki a szabadba, mondani sem kell, mert ha süt a nap, még az olyan megrögzött betonhuszárok is ezerrel rongyolnak ki a természetbe, mint én. Ha nincs időd-kedved kirándulni, túrázni, akkor legalább a legközelebbi parkot keresd meg, a gyerek meg úgyis lerángat a játszótérre. Ilyenkor lehet elkezdeni nagyokat sétálni, futni, szabadban kávézni, piacozni – a lényeg, hogy süssön rád a nap (az arcodnak viszont ilyenkor már elkél a napvédő!).

Töltsd fel magad vitaminnal!

A tavaszi fáradtság legjobb ellenszere a vitamin
Ilyenkor jön el az egészséges, vitamindús ételek szezonja

A vitaminraktárainkk már egészen biztosan lemerültek ilyenkorra. Szerencsére a napsütésről mindenkinek eszébe jut a bikini, erről pedig a saláta. De ha nem akarsz bikinialakra gyúrni, akkor is szedd elő a zöldséget, gyümölcsöt, turmixot, salátát, epertortát. Egyszerűen azért, mert a tavaszi fáradtság egyik legjobb ellenszere a vitamin, a vas, a cink, és egyéb ásványi anyagok. Táplálkozz minél vegyesebben, és ha nem vagy vegetáriánus vagy vegán, akkor legyen a kajában némi hús és tejtermék is. De a lényeg, hogy minél színesebb legyen a paletta, amiről választasz.

Ezt olvastad már? Így vásárolhatsz gyorsan és egészségesen, akár a sarki szupermarketben is!

Kényeztesd az érzékeidet!

A tavaszi fáradtság az érzékszerveid kényeztetésével is kivédhető
Minden jöhet, ami az érzékszerveidet kényezteti

Miért is szeretjük a tavaszt? Azért, mert tele van színnel, ízzel, illattal, vagyis minden érzékszervünket ezerrel kényezteti. Akkor tegyünk rá még egy lapáttal, hogy a tavaszi fáradtság is lapátra kerüljön! Öltözz színesen (előtte persze tudd meg, mi áll jól, és gyere el hozzám szín- és stílustanácsadásra), párologtass finom illóolajat, vegyél az asztalra egy csokor virágot, és figyelj arra, amit eszel: a színére, a roppanósságára, az illatára. Bújj be egy illatos, forró fürdőbe, menj szaunába, úszni, masszázsra, meg ami még eszedbe jut. Ja, és egyet mindenképp állíts át fejben: van rá időd, mert csinálsz magadnak. És megérdemled. (Ez már kettő 🙂 )

Ezt olvastad már? Így csinálj wellnessfürdőt a fürdőszobádból!

Tartsd karban a lelkedet is!

A tavaszi fáradtság lelki síkon is jelentkezhet, különösen, ha a télen, vagy mostanában nehezen mentek a dolgaid, esetleg olyasmik történtek, amik megviselték az optimizmusodat. Vagyis nem csak testileg kell pihenni, hanem lelkileg is. Minden olyasmi javallott, ami közelebb visz ahhoz, hogy meghallgasd a saját belső hangodat: relaxáció, meditáció, magányos séták, kávézások, amikor csak úgy nézel ki a fejedből, sőt, akár a lakásod átrendezése, lomtalanítása is.

A tavaszi fáradtság szellemi felfrissüléssel is legyőzhető
Tartsd karban az agyadat is, és kezdj valami olyasmibe, amit még nem próbáltál

Plusz 1: Kezdj valami újba!

Ha már a tested és a lelked szintjén is tettél valamit a tavaszi fáradtság ellensúlyozására, akkor ne felejtsd ki a szellemi felfrissülést sem. Minden jó lehet, ami valami újdonságot hoz az életedbe: egy soha még nem látott film, egy kiállítás, bármi. De még jobb, ha valami igazi újdonságba kezdesz: új hobbit próbálsz ki, új helyre utazol, új dolgot kezdesz tanulni (vagy ha nagyon hardcore vagy, állást váltasz, de ezt tényleg csak indokolt esetben).

Ha úgy gondolod, hogy másnak is hasznára lehet a cikk, megköszönöm, ha megosztod a linket (a cikket viszont légy szíves, ne másold). A Zöldsaláta Facebook-oldalán mindig találsz valami újat, és beszélgetni is tudunk a cikkekről. Képes inspirációért, sneak peekekért, és más exkluzív tartalmakért pedig kövess az Instagramon!

Ésszel, szívvel, lélekkel: Judit

Fotók: Unsplash.com

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg a barátaiddal is!

One Comment

  1. Pingback: Instant motiváció: így számolj le a félbehagyott edzésprogramokkal

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..