A konyha berendezése is lehet segítség a fogyáshoz

Segítség a fogyáshoz: 8 dolog, amiről nem is gondolnád, hogy számít

Azt hitted, hogy a fogyáshoz csakis akaraterőre van szükség? Ez is fontos tényező, de egy csomó minden más is számít. Nem mindegy, hogy a konyhád gátolja az egészséges életmód kialakítását, vagy épp segítség a fogyáshoz. Íme, néhány egészséges házi praktika, hogy minden flottul menjen.

1. Figyelj a fényekre!

A gyorséttermek nem véletlenül olyan fényesek: a neonfényes díszkivilágítás ugyanis arra ösztönzi az embereket, hogy minél gyorsabban végezzenek az evéssel. A konyhában és az étkezőben viszont jobb, ha kellemes, nem túl tompa, de nem is túl éles fényeket szerelsz fel: ez egyes kutatások szerint szintén segítség a fogyáshoz.

A konyha berendezése is lehet segítség a fogyáshoz
Akár még a konyhabútor színe is befolyásolhatja, mennyit eszel – hitted volna? (Fotó. Pixabay.com)

2. A konyhabútor színe is lehet segítség a fogyáshoz!

A konyhabútor színe is befolyásolhatja, mennyit eszünk. A vörös például serkentő hatású, így jó eséllyel arra fogsz törekedni, hogy minél hamarabb belapátold az ételt. A narancssárga viszont serkenti az emésztőrendszer működését. A kék és a zöld nyugtató hatásával arra buzdít, hogy minél hosszabban ülj a konyhaasztalnál, ami szintén rossz ötlet, hiszen több idő alatt többet eszel. A legjobbak a semleges tónusok, mint a fehér, a bézs és a szürke. Ha nem szeretnél, vagy nem tudsz változtatni a már meglevő élénk színen, próbálj a fényekkel játszani, vagy állítsd fel máshol az étkezőasztalt.

3. Legyen barátságos a konyhád!

Ha az ételkészítés helyszíne rendezett és vonzó, nagyobb a valószínűsége, hogy hamburgerezés helyett kedved támad főzni. A saját készítésű étel pedig okkal nagyobb segítség a fogyáshoz, mint az úton-útfélen elfogyasztott hamburger. Figyelj az ergonómiára, a fűszerek, hozzávalók logikus rendjére. Az asztalokon és a pulton se legyen rendetlenség, hogy a családtagok bármikor le tudjanak ülni és kényelmesen enni ahelyett, hogy állva nassolnának a hűtőszekrényből.

Egy teflonserpenyő is lehet segítség a fogyáshoz
A jó minőségú konyhai eszközök sokat segítenek (Fotó. Pixabay.com)

4. Szereld fel a konyhát a megfelelő eszközökkel!

A legnagyobb segítség a fogyáshoz az, ha nem kell kínlódnod a konyhai eszközök használatakor. Legyen egy jó minőségű teflonserpenyőd, amelyben kevés olajjal süthetsz. Vásárolj egy pumpás olajszórót. A jó kések a zöldséghámozást és a húsok felszeletelését teszik egyszerűbbé. A párolóban zsiradék nélkül párolhatod a zöldségeket, így ropogósak, és üde ízűek lesznek.

5. Tedd könnyen elérhetővé az egészséges ételeket!

Mosd meg és aprítsd fel a zöldségeket, és tedd őket műanyag dobozokban a hűtőszekrénybe, így mindig kéznél lesznek, amikor csak rágcsálnál valamit. A gyümölcskosár is mindig legyen elérhető közelségben.

6. Ne tedd közszemlére a kalóriadús ételt!

Az étel látványa ugyanis arra késztet, hogy belekóstolj. Amikor ott van előttünk, akkor is elrágcsálunk egy szelet pizzát, ha éppen csak a szemünk kívánja. A kalóriadús ételeket az étkezési időn kívül inkább tedd el el szem elől.

AZ egészséges étrend a lagjobb segítség a fogyáshoz
A legjobb, ha az egészséges kaják vannak mindig szem előtt, a hizlalóak pedig elrakva (Fotó. Pixabay.com)

7. Szerezz be egy jó mérleget!

HA legnagyobb segítség a fogyáshoz, ha tudod, mekkora adagokat fogyasztasz, és mindezzel mennyi kalóriát pakolsz be. Legalább addig mérd le a hozzávalókat és az adagokat, amíg világosan át nem látod, mi mennyi: egy normál adag gyakran sokkal kevesebb, mint gondoltuk volna!

8. Gyújtsd be a tűzhelyet!

Az étel hőmérséklete épp annyit számít, mint a szobáé. A forró étel hamarabb vált ki teltségérzetet, ezért kevesebbet eszünk belőle. A maradék pizzát tedd be a mikróba vagy a sütőbe, hogy átmelegedjen, a hideg salátához pedig adj valami meleget, például egy kis grillezett csirkemellet.

Ha úgy gondolod, hogy másnak is hasznára lehet a cikk, megköszönöm, ha megosztod a linket (a cikket viszont légy szíves, ne másold). A Zöldsaláta Facebook-oldalán mindig találsz valami újat, és beszélgetni is tudunk a cikkekről. Képes illusztrációkért, és más exkluzív tartalmakért pedig kövess az Instagramon!

Ésszel, szívvel, lélekkel:
Judit

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg a barátaiddal is!

1 thought on “Segítség a fogyáshoz: 8 dolog, amiről nem is gondolnád, hogy számít

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Tetszik, amit láttál? Kérlek, oszd meg másokkal is!

RSS
Facebook
Facebook
Google+
http://zoldsalata.hu/2018/10/segitseg-a-fogyashoz">
Twitter
Instagram